Veelgestelde vragen

Reserveren

Kan ik van tevoren aangeven welke kamer mijn voorkeur heeft?

Ja, dat kan! U kunt uw gewenste kamertype aangeven bij het maken van de reservering. Heeft een specifiek kamernummer uw voorkeur? Laat het ons weten in de ‘Speciale Wensen’ bij het maken van de reservering op onze eigen website en wij proberen rekening te houden met uw preferentie.

Kan ik een verblijf schenken?

Ja, dat kan! U kunt uiteraard reserveren voor iemand anders. Neem contact op met het hotel op via telefoonnummer +31 (0)30 8000 470 of e-mailadres info@cclu.nl, en vraag ons een voucher te maken. Wij sturen u de voucher per post toe.

Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

Ja, dat kan! Wij hebben twee soorten tarieven:

  • Flexible
    Reserveringen met dit tarief kunnen tot 24 uur voor aankomst kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd. Bel ons op +31 (0)30 8000 470, of stuur ons een e-mail via info@cclu.nl om uw wijzigingen door te geven.
  • Non-refundable
    Dit is ons laagste tarief. Reserveringen met dit tarief kunnen niet meer kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd.
Wat zijn de opties voor een extra bed?

Voor een deel van onze kamertypes is het mogelijk om een extra bedbank te reserveren. De vergoeding hiervoor bedraagt €35,- per nacht. Ook hebben wij babybedjes beschikbaar. Deze zijn te reserveren voor €12,50 per nacht. U kunt dit al bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

Zijn er ook kamers met een bad?

Nee, bij City Center Lodge Utrecht hebben wij geen kamers met bad. Met uitzondering van de City View Room zijn al onze kamers voorzien van een privébadkamer met regendouche.

Is er een huwelijksarrangement?

Jazeker! Ons verwenarrangement bestaat uit het volgende:

  • Verblijf in onze City View Room
  • Fles Prosecco op de kamer
  • Rozenblaadjes op het bed
  • Uitgebreid ontbijt op bed
  • Lekker laat uitchecken tot 13.00 uur!

Aangezien wij graag uw persoonlijke wensen willen doornemen, vragen wij u om aanvragen voor bruiloften telefonisch of per e-mail te doen.

Geen arrangement boeken? Kies onze City View Room bij het reserveren voor een romantisch uitzicht!

Accepteren jullie groepsreserveringen?

Jazeker! Met onze centrale locatie is City Center Lodge zeker geschikt voor groepsreserveringen. Bent u op zoek naar een locatie met parkeermogelijkheden? Dan raden wij onze andere locatie, Star Lodge Hotels, aan. Voor reserveringen van 5 kamers of meer vragen wij uw aanvraag te sturen naar groups@utrechtlodges.nl.

Aankomst

Is er een shuttle/taxi-service beschikbaar?

Jazeker. City Center Lodge Utrecht werkt samen met de Utrechtse Taxi Centrale. Gasten die via ons hotel een taxi reserveren kunnen gebruik maken van een gereduceerd tarief. Bel ons of stuur ons een e-mail om een reservering te plaatsen.

Hoe laat kan ik inchecken?

Alle kamers zijn gegarandeerd schoon vanaf 14:00 uur. U kunt te allen tijde komen inchecken en uw bagage bij ons achterlaten. Indien u eerder in de kamer wil, kunt u er voor kiezen om een early check-in te reserveren. De vergoeding hiervoor is €20,-, uw kamer is dan om 11.00 uur beschikbaar. U kunt dit bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’ op onze website. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

Hoe bereik ik het hotel?

Met de auto (A27 / A28):

  • Volg de borden Utrecht / Rijnsweerd
  • Volg de 2 rechterrijstroken om rechtsaf te slaan naar de Waterlinieweg (borden naar Rijnsweerd/Wittevrouwen/Centrum)
  • Neem op de rotonde de derde afslag naar de Biltstraat
  • Aan het einde van de Biltstraat, voor de brug, gaat u linksaf
  • City Center Lodge Utrecht bevindt zich links van u

Openbaar vervoer:

Vanaf Amsterdam Schiphol

  • Er vertrekt iedere 15 minuten een trein naar Utrecht Centraal

Vanaf Utrecht Centraal Station

  • Bus nummer 28 richting Science park
  • Bushalte Stadsschouwburg
  • Loop over de brug en sla na de brug linksaf
  • Volg het water voor ongeveer 400 meter
  • City Center Lodge Utrecht bevindt zich rechts van u
Kan ik parkeren bij het hotel?

Dat kan zeker! City Center Lodge Utrecht heeft 2 parkeerplekken beschikbaar op aanvraag. De kosten hiervoor bedragen €25,-.

Ook hebben wij parkeerplekken beschikbaar op Wolvenplein 27, ongeveer 5 minuten lopen vanaf het hotel. U kunt naar ons telefoonnummer bellen (030 8000 470) en dan doen wij de slagboom op afstand voor u open. De kosten hiervan bedragen €20,- per nacht.

De voordeligste optie is om gebruik te maken van P+R Science Park, dit werkt als volgt:

P+R Science Park

  • Voor € 6,- parkeert, en reist u vanaf P+R Science Park met het OV naar de binnenstad van Utrecht met maximaal 5 personen
  • Met max. 5 personen pakt u buslijn 28 of tram 22 vanaf P+R Science Park
  • De P+R-kaart Utrecht koopt u op het P+R terrein Science Park in de U-OV kaartautomaat
  • Check met dit kaartje in- en uit in de bus of tram

In het hotel

Heeft het hotel een restaurant?

City Center Lodge Utrecht heeft geen restaurants. Aangezien het hotel zich in het stadscentrum bevindt, is er een ruime keuze aan restaurants. Ons team staat 24/7 voor u klaar om u de beste tips te geven! Een aantal tips zijn:

Heeft het hotel een fietsenstalling?

Het is mogelijk om buiten, vóór het hotel, uw fiets te stallen.

Zijn er leeftijdsbeperkingen in het hotel?

Om een hotelkamer te reserveren moet je 18 jaar of ouder zijn. Dit geldt ook voor het drinken van alcohol. (Met schriftelijke toestemming van ouders/voogd kunnen wij ook gasten onder 18 jaar verwelkomen).

Mag ik roken in het hotel?

Alle kamers en openbare ruimtes zijn rookvrij. Roken is alleen toegestaan buiten, aan de voorzijde van ons hotel.

Is het hotel te betreden voor mindervaliden of mensen slecht ter been?

Jazeker, de openbare ruimtes in ons hotel zijn gelijkvloers. Tevens hebben wij kamers op de begane grond. Helaas hebben wij geen mindervalidenkamers.

Zijn huisdieren welkom?

Nee, huisdieren zijn in ons hotel niet toegestaan. Geleidehonden zijn dat wél, hier brengen wij geen extra kosten voor in rekening.

Hoe werkt het ontbijt?

Wij serveren iedere ochtend een heerlijk ontbijt in buffetvorm. De kosten hiervan bedragen €16,00 per persoon.

De ontbijttijden zijn als volgt:

  • Maandag t/m vrijdag: 06.30 – 10.00
  • Zaterdag en zondag: 07.00 – 11.00

Heeft u speciale dieetwensen? Laat het ons weten bij het inchecken, of bij de ‘Speciale Wensen’ tijdens het maken van de reservering op onze website.

Hoe laat moet ik uitchecken?

Onze reguliere uitchecktijd is 11.00 uur. Voor € 20 kunt u gebruik maken van een late check-out. Deze kamer is dan tot 13.00 uur beschikbaar. U kunt dit bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’ op onze website. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

Kan ik eerder uitchecken dan gepland?

Dat kan zeker! Afhankelijk van de reden van annuleren en uw gekozen tarieftype kunnen wij uw reservering inkorten of annuleren. Kijk voor meer informatie bij ‘Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?’

Betalingen

Welke betaalgegevens zijn nodig voor het maken van een reservering?

Om een reservering te maken vragen wij altijd om een betaalgarantie. Deze betaalgarantie geeft u af door bij het maken van een reservering uw credit card gegevens in te vullen. Bent u niet in het bezit van een credit card? Dan kunt u de reservering vooruit betalen middels iDEAL/internetbankieren.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

Wij accepteren de volgende betaalmethodes:

  • Maestro
  • V-Pay
  • MasterCard
  • Visa
  • PayPal
Wat is toeristenbelasting en wanneer wordt het in rekening gebracht?

Toeristenbelasting is een belasting die u betaalt als u verblijft in een gemeente waar u niet staat ingeschreven. In Utrecht bedraagt de toeristenbelasting 7% van de prijs per kamer. Deze wordt bij aankomst in rekening gebracht.